ZIGZAG

PE HARTĂ

Vârful Cobășel (1835m) și Vârful Roșu (2113m)

Timp citire articol: 2 minute
Articol publicat in: /

august 2020

Sâmbăta am urcat pe Vf. Ineu și Vf. Ineuț, iar seara ne-am hotărât subit, că dacă tot suntem în zonă, să urcăm și pe Vf. Roșu, pentru că este un traseu scurt și ușor.

Vârful Cobășel (1835m) și Vârful Roșu (2113m) - Blog de calatorii - ZIGZAG PE HARTĂ - IMG 20200830 124830

De pe Vf. Ineuț, mi-am dorit să o iau la stânga spre Vf. Roșu care părea a fi atât de aproape. Dar chiar și apropierea optică față de acest vârf ne-ar fi luat două ore de parcurs (dus/întors) și timpul era limitat, întrucât noi trebuia să ajungem și pe Vf. Ineu.

Astfel, pentru a pleca acasă împliniți de pe Munții Rodnei, duminică dimineața, eu cu soțul am spus că mai merge o drumeție ușoară, aproximată la patru ore, după cea din ziua anterioară.

Vârful Cobășel (1835m) și Vârful Roșu (2113m) - Blog de calatorii - ZIGZAG PE HARTĂ - 25917 101655 1

Accesul cu mașina se face pe un drum pietruit care urcă de după biserica din localitatea Șanț, cam 5 Km. până la Complexul turistic Alpina Blazna.

Mașinile se parchează pe marginea drumului.

De aici, se urcă pe traseul bine marcat cu cruce albastră. Prima dată veți ajunge la Vf. Cobășel, apoi după aproximativ o oră veți cuceri Vf. Roșu.

Vârful Cobășel (1835m) și Vârful Roșu (2113m) - Blog de calatorii - ZIGZAG PE HARTĂ - IMG 20200830 122131

Traseul este unul frumos, la început trece printr-o pădure de brazi, după care vă veți putea bucura pe tot parcursul traseului de creastă de peisajul superb care vă dezvăluie la orizont frumusețea celor trei piscuri Vf. Roșu, Vf. Ineuț și Vf. Ineu.

Vârful Cobășel (1835m) și Vârful Roșu (2113m) - Blog de calatorii - ZIGZAG PE HARTĂ - IMG 20200830 124217

Pe lângă cele trei piscuri care vă așteaptă să le cuceriți, veți observa o mulțime de văi și munți care vă înconjoară și a căror frumusețe o veți savura de-a lungul traseului.

Vârful Cobășel (1835m) și Vârful Roșu (2113m) - Blog de calatorii - ZIGZAG PE HARTĂ - IMG 20200830 151529

Poteca trece și prin porțiuni de grohotiș, printre jnepeni, afini și rododendroni.

Vârful Cobășel (1835m) și Vârful Roșu (2113m) - Blog de calatorii - ZIGZAG PE HARTĂ - IMG 20200830 154407

Nu există pe traseu porțiuni expuse. Urcarea nu este abruptă, porțiunile înclinate alternează cu cele domoale.

Vârful Cobășel (1835m) și Vârful Roșu (2113m) - Blog de calatorii - ZIGZAG PE HARTĂ - IMG 20200830 141344

Vf. Roșu se observă de la distanță a avea o nuanță roșiatică. Aici rododendronii care-l acoperă în perioada de înflorire creează un covor roșu, un spectacol cromatic deosebit din care noi am prins doar câteva pâlcuri de flori... am ajuns prea târziu.

Vârful Cobășel (1835m) și Vârful Roșu (2113m) - Blog de calatorii - ZIGZAG PE HARTĂ - IMG 20200830 141401

Eu m-am îndrăgostit de acești munți extrem de pitorești, cu lacuri și trasee care nu sunt greu de parcurs.

Date Tehnice

Traseu – Cabana Valea Blaznei – VF. Cobășel (1835m) – Vf. Roșu (2113m)

Marcaj- Cruce albastră

1 septembrie 2022
2 comentarii
Timp citire: 3 minute
Prima noastră vizită în superbii Dolomiți a fost la Lacul Braies, situat în Italia, Tirolul de Sud  și care în ultimii ani a fost supranumit “Perla Alpilor”.
Trovanții de la Ulmet
5 decembrie 2021
0 comentarii
Timp citire: 4 minute
Noi am mers la Trovanții de la Ulmet după ce am vizitat Ansamblul Rupestru de la Aluniș, urmând drumul care trece prin localitățile Colți
La Bisericuță 1322 metri – T8
17 septembrie 2021
0 comentarii
Timp citire: 3 minute
Am ales o drumeție spre vârful La Bisericuță - T8, traseu pe care l-am scurtat întorcându-ne prin același loc
Treppe ins Nichts - Scările spre Nicăieri  din Ghețarul Dachstein
20 august 2022
1 comentariu
Timp citire: 4 minute
După ce am ieșit din Palatul de Gheață, în drum spre telegondolă, am observat că ceața s-a ridicat și Podul Suspendat se vedea acum foarte clar.