ZIGZAG

Timp citire articol: 3 minute
Articol publicat in:

19 iunie 2022

După mult timp, în care ne-am tot făcut planuri să ajungem pe Vârful Cindrel și la Iezerul Mare (Cindrel), iată că acum, a sosit și vremea lui. Având câteva zile de concediu, ne-am planificat mai multe drumeții, inclusiv pe Vârful Șureanu, Vârful Aușel, Vârful lui Pătru, Iezerul Șureanu și pe Scaunul Domnului.

Lacul Iezerul Mare

Fotografiile de pe Vârful Cindrel și cele cu Lacul Iezerul Mare văzut de sus, ne-au convins de mult că trebuie să ajungem acolo, așa că am studiat variantele de traseu mai ușoare, în care să putem merge și împreună cu Andrei, băiatul nostru.

Vârful Cindrel

Astfel am ajuns la traseul care urcă din Șaua (Curmătura) Șteflești (1730 m) spre Vârful Cindrel, pe marcaj cruce roșie. De la bun început trebuie să precizez faptul că drumul de acces spre Șaua Șteflești reprezintă o adevărată provocare atât pentru mașină, cât și pentru șofer.

Șaua Șteflești

Noi am plecat din Sibiu, iar la dus am trecut prin Păltiniș, iar la întors prin Râu Sadului, dar ambele trasee abordate sunt la fel de rele. Am parcurs cei 25 de km, în aproape două ore, pe drumul județean Transcindrel (DJ106N), care este un drum forestier “bombardat”, plin de gropi și șleauri care pot fi abordate doar de mașini cu garda înaltă (am văzut câteva Loganuri) sau de SUV-uri.

Vârful Cindrel (2244 metri) prin Șaua Șteflești - Blog de calatorii - ZIGZAG PE HARTĂ - IMG 20220619 120314 01

Din Șaua Șteflești, unde am lăsat mașina, am urcat aproximativ o oră pe un drum bătut de căruțe și de mașini, urmând așa cum am mai spus marcajul cruce roșie.

Vârful Cindrel (2244 metri) prin Șaua Șteflești - Blog de calatorii - ZIGZAG PE HARTĂ - IMG 20220619 110231 01
Vârful Cindrel (2244 metri) prin Șaua Șteflești - Blog de calatorii - ZIGZAG PE HARTĂ - IMG 20220619 115059 01

La un moment dat traseul parăsește drumul de căruță și urcarea se continuă pieptiș pe o potecă, pe același marcaj, care ne însoțește până pe vârf, cam treizeci de minute, aceasta fiind cea mai grea parte din toată drumeția.

Vârful Cindrel (2244 metri) prin Șaua Șteflești - Blog de calatorii - ZIGZAG PE HARTĂ - IMG 20220619 122158 01

Traseul este tot mai spectaculos, în această perioadă rododendronii plăsmuind o feerie în tonuri de roz.

Vârful Cindrel (2244 metri) prin Șaua Șteflești - Blog de calatorii - ZIGZAG PE HARTĂ - IMG 20220619 122624 01

Anul acesta am avut de două ori bucuria de a ne relaxa printre frumoșii bujori de munte, atât pe traseul spre Vârful Cindrel cât și pe cel spre Vârful Șureanu, mai precis în partea de belvedere asupra Iezerului Șureanu.

Vârful Cindrel (2244 metri) prin Șaua Șteflești - Blog de calatorii - ZIGZAG PE HARTĂ - IMG 20220619 123528 01

Anul trecut pentru a vedea bujorii de munte am fost în Munții Rodnei la Vârful Cobășel și la Lacul Lala.

Vârful Cindrel (2244 metri) prin Șaua Șteflești - Blog de calatorii - ZIGZAG PE HARTĂ - IMG 20220619 122333 01

După aproximativ o oră și jumătate ajungem la Vârful Cindrel, situat pe un platou larg, unde ne facem câteva poze și admirăm crestele munților care ne înconjoară la orizont, acoperite din când în când de norii jucăuși purtați cu viteză de vântul întețit.

Vârful Cindrel (2244 metri) prin Șaua Șteflești - Blog de calatorii - ZIGZAG PE HARTĂ - IMG 20220619 121622 01

În scurt timp platoul se umple de oameni, dar din păcate și de mașini (SUV-uri) și de ATV-uri care au urcat până sus pe Vârful Cindrel.

Vârful Cindrel

Înaintăm câteva sute de metri pentru a ajunge deasupra Lacului Iezerul Mare, situat pe locul 7 în ierarhia lacurilor glaciare din România.

Lacul Iezerul Mare

Un oval de culoarea smaraldului, înconjurat de pereți abrupți îmbrăcați în rozul bujorului de munte, creează o imagine spectaculoasă și fascinantă în fața căreia am rămas cu un zâmbet de fericire întipărit pe chip și cu bucurie mare în suflet.

Dacă v-ați hotărât să parcurgeți acest traseu spre Vârful Cindrel, este păcat să nu vă mai abateți puțin ca să vedeți și Lacul Iezerul Mare situat la altitudinea de 1970 metri.

Vârful Cindrel (2244 metri) prin Șaua Șteflești - Blog de calatorii - ZIGZAG PE HARTĂ - IMG 20220619 150544 01

Pentru că în zilele următoare aveam mai multe trasee planificate, ne-am hotărât să nu coborâm la lac, așa că am făcut o pauză mai lungă deasupra lui, după care ne-am întors la mașină pe același traseu.

Vârful Cindrel

Așa cum am spus, partea cea mai grea este drumul până în Șaua Șteflești, atât pentru mașină, cât și pentru șofer, în rest drumeția spre Vârful Cindrel este una ușoară, care ne oferă panorame superbe spre munții Făgăraș, Retezat și Parâng, dar și spre Lacul Iezerul Mare, denumit și “marea de smarald”.

Călătorii plăcute!

Date tehnice

Distanța totală – 10 km

Durată – 4 ore (cu pauze incluse; aproximativ o oră jumătate urcarea)

Diferență de nivel – aproximativ 550 m

Dificultate – ușor, fără porțiuni expuse

Marcaje -  cruce roșie

Accesul – Șaua (Curmătura) Șteflești

articole asemănătoare

Vârful Negoiu, 2535 metri
7 septembrie 2023
1 comentariu
Timp citire: 4 minute
Nu degeaba Vârful Negoiu a fost considerat cel mai înalt vârf muntos din Romania timp de mai bine de 100 de ani
Rafting pe Nera
8 februarie 2021
1 comentariu
Timp citire: 4 minute
iulie 2020 Rafting... poate puțin cam mult spus, pentru că Râul Nera era la cote foarte scăzute, noi am prins, după cum zicea instructorul, ultima cursă până în toamnă. Raftingul […]